Introducció


L’objectiu d’aquest projecte és la construcció d’un taulell d’escacs sensorial per poder jugar un sol contra un ordinador. Davant la perspectiva de que la meva decadència escaquera quedés al pobre nivell que he pogut assolir al llarg de tants anys, no crec ni que arribi a ELO 1500, la única satisfacció que podia trobar en els escacs (que trobo apassionants tot i lo aborrits que poden arribar a ser) era tirar per altres bandes i d’eixar d’intentar guanyar a l’Stockfish nivell 2, cosa que encara no he aconseguit.

ESP-Introducción: El objetivo de este proyecto és la construcción de un tablero de ajedrez electrónico con el que se pueda jugar contra un ordenador, movil o tablet moviendo las piezas físicamente

ENG-Introduction. The goal of this project is to create a sensory USB chessboard to be able to play against a computer, smartphone or tablet just moving the pieces on the board.

És per aquest motiu que començo aquest projecte, enfocar la meva passió a un altre punt de vista i com que s’em donen bé programar, la electrònica, la talla en fusta i la soldadura petita d’estany, empreses arduament dificultoses, em poso a fabricar tot el sistema desde zero: taulell de fusta, peces de fusta, electrònica de mercat i programació del taulell.

ESP- La intención és fabricarlo todo desde cero, desde las piezas, el tablero y la construcción de la parte electrónica que gestionará los movimentos y la conexión con los periféricos.

ENG-The intention is to make everything from scratch, the chessmen, the board and the construction of the electronic part that will manage the movements and the connection with the peripherals.

Idea principal / main idea:

– Un taulell que reconegui on hi ha peces, no quina peça hi ha a cada escac (perquè és infinitament més senzill

Un tablero que roconozca donde hay y donde no, pieza, no qué pieza hay en cada casilla (porqué es infinitamente mas sencillo).

A board that recognizes where pieces are, not what pieces are in each square (because it's infinitely simpler).

– Que sigui el programa d’escacs el que recongui les peces quan rebi la informació dels moviments.

Que el programa contra el que juegas sea el que se encargue de reconocer las piezas cuando reciba la información de los movimientos.

Let the chess program recognize the pieces when they receive information about the movements.

– Que l’electrònica estigui acoblada al mateix taulell.

Que la electrónica quede en el interior del tablero.

With all the electronic gear inside de board.

– Utilitzar una (o més) plaques arduino perquè sempre n’he sentit a parlar i tinc ganes de coneixerla, ha de ser la òstia.

Utilizar placas Arduino

Using Arduino board or boards.


Aspecte final que hauria de quedar:

Este es el aspecto final que me gustaria obtener

The final look I would like to get

 


 





Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

45.- Weighting the pieces

3.- Sensors II

21.- Electronic scheme (updated 26/08/2020)