6.- Electronic design

Per controlar tot això he rebuscat i necessitaré 2 microcontroladors, en el mau cas un MICRO i un NANO.

L’Arduino NANO l’he escollit perquè és molt petit i l’hauré d’ubicar a dins mateix del taulell, l’arduino MICRO l’he hagut d’agafar forçosament xq admet la llibreria Keyboard d’emulació de teclat amb sortida pel port serie cosa que el NANO no pot fer, i és igual de petit.

Necessito 2 microcontroladors per 2 motius, el 1er que em fan falta més Pins dels que m’ofereix el micro i la 2a per controlar el temps sense que aquest control es vegi afectat per codis del programa.ç

Para controlar todo esto he rebuscado y necesitaré 2 microcontroladores, en mi caso un MICRO y un NANO.

El Arduino NANO lo he elegido porque es muy pequeño y lo tendré que ubicar dentro mismo del tablero, el arduino MICRO lo he tenido que coger forzosamente xq admite la librería Keyboard de emulación de teclado con salida por puerto serie algo que el NANO no puede hacer, y es igual de pequeño.

Necesito 2 microcontroladores por 2 motivos, el 1ero es que me hacen falta más Pins de los que me ofrece el micro y el 2o para controlar el tiempo sin que este control se vea afectado por códigos del programa.


To control all this I will need 2 microcontrollers, in my case a MICRO and a NANO.

I chose the Arduino NANO because it is very small and I will have to place it inside the board, the arduino MICRO I had to take it because it supports the Keyboard emulation keyboard with output for serial port and the NANO can't this function, and because it's just as small.

I need 2 microcontrollers for 2 reasons, the 1st is that I need more Pins than the micro offers me and the 2nd to control the time without this control being affected by program codes.

L’esquema seria una cosa així / Este seria el esquema básico / the basic electrical diagram


 

16 reedreben la senyal dels sensors reed

ISP Envia senyal a la tft.

RESET - Torna a escanejar el taulell pel cas de que es caiguin peces durant el joc.

New Game - Clico el PIN 'RST' del micro fent que es torni a començar tot, és com si apagués la corrent i tornés a encendre.

CLOCK - Si detecta la senyal CLK llavors:

    - MICRO: exectua el codi basat en l'escaneig del taulell cada vegada que es cliquin els botons de temps

    - NANO: inicia els rellotges.

    Si no detecta la senyal CLK llavors:

    - MICRO: executa el codi d'escaneig del taulell per temps (Fred Just)

    - NANO: desactiva els displays i només fa anar els LED's

GND - Conecta el NANO a ground.

5V - Subministra 5V al NANO.

Botó Blanc - MICRO: rep la senyal que el botó de les blanques s'ha clicat i per tant s'ha d'executar el codi d'escaneig del taulell (estem jugant en mode clock)

    -NANO: rep la senyal que el botó de les blanques està clicat i executa el codi de descompte de temps per les negres.

Ok. - Selecciona varies opcions segons la situació. Confirma increment i minuts.

seg/min. - quan dono corrent i selecciono botó 'CLOCK'. per incrementar segons i minuts segons la situació en la que estigui queda desat quan clico 'Ok'.

USB - Conecta el MICRO i dona 5V al NANO.

I2C - Envia senyal als 2 displays de 4 digits (conectats en paral.lel)

LED blanc - quan hagi de jugar blanques ->encèn LED blanques, apaga LED negres

LED negre - quan hagi de jugar negres ->encèn LED negre, apaga LED blanques

LEDclk – S’encén si s’escull la opció de joc amb rellotges

LEDnoclk – S’encén si se selecciona la opció de joc sense rellotge.

Buzzer – treu una senyal cap a la botzina.

Aquests són els dos esquemes basics que ara hauré d’implementar.


16 reed - reciben la señal de los sensores reed

ISP - Envía señal a la tft.

RESET - Volver a escanear el mostrador por el caso de que se caigan piezas durante el juego.

New Game - clic el PIN 'RST' del micro haciendo que se vuelva a empezar todo, es como si apagara la corriente y volviera a encender.

CLOCK - Si detecta la señal CLK entonces:

        - MICRO: exectua el código basado en el escaneo del tablero cada vez que se hagan clic en los botones de tiempo

        - NANO: inicia los relojes.

    Si no detecta la señal CLK entonces:

        - MICRO: ejecuta el código de escaneo del mostrador por tiempo, sin botones de tiempo para cada jugador

        - NANO: desactiva los displays y sólo maneja los LEDs

GND
- Conecta el NANO a ground.

5V - Suministra 5V al NANO.

Botón Blanco - MICRO: recibe la señal de que el botón de las blancas se ha pulsado y por lo tanto se debe ejecutar el código de escaneo del tablero (estamos jugando en modo clock)

    -NANO: recibe la señal de que el botón de las blancas está pulsado y ejecuta el código de descuento de tiempo para las negras.

Ok. - Seleccionar varias opciones según la situación. Confirma incremento y minutos.

seg / min. - cuando doy corriente y selecciono botón 'CLOCK'. para incrementar segundos y minutos según la situación en la que esté, queda guardado cuando hago click en Aceptar.

USB - Conecta el MICRO y da 5V al NANO.

I2C - Envía señal a los 2 displays de 4 digitos (conectados en paralelo)

LED blanco - cuando tenga que jugar blancas -> enciende LED blancas, apaga LED negras

LED negro - cuando tenga que jugar negras -> enciende LED negras, apaga LED blancas

LEDclk
- Se enciende si se escoge la opción de juego con relojes

LEDnoclk - Se enciende si se selecciona la opción de juego sin reloj.

Buzzer - saca una señal hacia la bocina.

Estos son los dos esquemas básicos que ahora tendré que implementar.



16 reed - receive the signal from the reed sensors

ISP - Sends signal to tft.

RESET - Scan the board again in case a pieces falling during the game.

New Game - I click the 'RST' PIN on the micro making it all start again, it's like turning off the power and turning it back on.

CLOCK - If it detects the CLK signal then:

        - MICRO: Executes the code based on the scan of the counter every time the time buttons are clicked

        - NANO: starts the clocks.

    If it does not detect the CLK signal then:

        - MICRO: Execute the counter scan code on time, without player buttons needed

        - NANO: disables the displays and only turns on the LEDs

GND - Connects the NANO to ground.

5V - Supply 5V to NANO.

White Button - MICRO: receives the signal that the white button has been clicked and therefore the scan code of the board must be executed (we are playing in clock mode)

NANO: Receives the signal that White's button is clicked and executes the time discount code for Black.

Ok. - Select various options depending on the situation. Confirm increment and minutes.

sec / min. - when I turn on and select 'CLOCK' button. to increase seconds and minutes according to the situation in which it is

saved when I click 'Ok'.

USB - Connect the MICRO and give 5V to the NANO.

I2C - Sends signal to the 2 4-digit displays (connected in parallel)

White LED - when you have to play white -> turn on white LEDs, turn off black LEDs

Black LED - When you have to play black -> turn on black LED, turn off white LED

LEDclk - Lights up if the clock play option is selected

LEDnoclk - Lights up if the clockless game option is selected.

Buzzer - pulls a signal to the horn.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

45.- Weighting the pieces

3.- Sensors II

21.- Electronic scheme (updated 26/08/2020)